WizzAirTanie linie lotnicze tylko na pozór są tanie, okazuje się, że pobierają one dodatkową opłatę w zależności od formy płatności za bilet lotniczy. Najlepszym przykładem jest węgierska linia lotnicza Wizz Air, za zakup biletu przy użyciu karty Visa lub Mastercard pobiera opłatę w wysokości 36 złotych. Kupując bilet za pośrednictwem karty Maestro, za lot zapłacimy 27 złotych. Najtaniej natomiast gdy wyjdzie, gdy płatności dokonamy przelewem przez internet, wtedy za lot jednego pasażera musimy zapłacić 18 złotych. Wprowadzona zmiana w pobieraniu opłat za transakcję. Jest wynikiem podpisania przez Wizz Air umowy z MasterCard. Obie firmy stworzyły nową kartę kredytową o nazwie MasterCard Wizz Air. Roczny koszt korzystania z karty to 85 zł, jednak pozwala ona na uniknięcie dodatkowych opłat za bilety lotnicze przy płatności właśnie kartą.

Dotychczasowa stała opłata dla każdej formy płatności wynosiła 27 złotych, jak widać, w ten sposób przewoźnik może zarobić więcej.

W pierwszych dniach października w szeregach przewoźnika pojawiły się problemy. Problem dotyczył internetowego systemu rezerwacji biletów lotniczych. Mimo iż strona internetowa działa normalnie, żaden klient nie mógł dokonać rezerwacji. Kiedy pasażer wybrał konkretne połączenia i klikał w ‘Wybierz i kontynuuj” system zostawał bez reakcji. Z biegiem czas problemów przybywało, oprócz braku możliwości rezerwacji doszła jeszcze niemożność dokonania odprawy online. Wieku klientów wysyłało meile do WizzAir informując linię o zaistniałych komplikacjach.

Jak na ironię, żaden przedstawiciel linii w Polsce nie zdecydował się na jakikolwiek komentarz i wyjaśnienia w sprawie utrudnień. Jedynie dzwoniąc na infolinie, konsultantka udzielała konkretnych informacji takich jak fakt, że bezpłatnej odprawy na najbliższe loty można dokonać na lotnisku. Wielu klientów była oburza faktem, że linia lotnicza Wizz Air nawet na swej stronie internetowej, która cały czas dobrze działa, nie zamieści żadnej informacji o powstałych problemach. Z pewnością wielu osobom zaoszczędziło by to czasu i nerwów.

Jeszcze tego samego dnia w nocy problemy udało się rozwiązać, problem dotyczył baz danych, do których wtargnął się błąd. Następnego dnia rezerwacja biletów i odprawa online działały bez zarzutu.

WizzAir